Beijer Byggmaterial

Förbättrad digital närvaro för Beijer Byggmaterial.

Under 2019 inledde vi på Jo Kommunikation ett lokalt testprojekt med Beijer Byggmaterial, en av landets mest välkända och populära bygghandelskedjor. Uppdragets syfte var att öka och förbättra den digitala närvaron. Med en klar målbild, sylvassa analyser och genomarbetad strategi lyckades vi, tillsammans med Beijer, få den digitala annonseringen att på flertalet plattformar nå nya höjder. Det lokala testprojektet ledde till ett rikstäckande projekt som i sin tur resulterade i ett stort nationellt samarbete. Vårt fokus på mätbarhet och arbete med AI har varit avgörande för de resultat som vi redovisar. Under 2021 hade vårt samarbete inte bara inneburit en förbättrad digital närvaro, vi har även lyckats vinna konkurrensen med över 400 andra företag.

Utöver digital annonsering har vi även hjälp Beijer att producera ett flertal nya hemsidor åt deras kunder, en hemsida för branschundersökningar samt spridning av Beijers videoserie ”Dom kallar oss hantverkare” på Youtube och podcasten ”Bygga åt idioter”.

Människan är idag digital, både privat- och företagskunder, därför är ett företags digitala närvaro och kommunikation avgörande för företagets framgång. Detta har hela tiden varit våra ledord i samarbetet med Beijer, precis som för alla våra kunder. Tillsammans med vårt systerbolag Digipartner fortsätter vi att utveckla och optimera annonseringen med video, bild, social och display i kanaler som Google, Facebook, Instagram och Linkedin. Alla delar har olika fokus och mål men gemensamt för varenda kampanj är att det alltid finns mätbara mål och att varje insats ska göra företaget bättre och mer lönsamt. Resan fortsätter vidare under 2022, stort tack Beijer för det ärofyllda uppdraget att förbättra er digitala närvaro!

Exempel på digitalt annonsmaterial.

beijer bygg ads

Digital annonsering

Vi har tagit fram digitalt annonsmaterial för Beijers olika kanaler.

Berätta! Vad kan vi hjälpa dig med?

Hur kan vi hjälpa dig?

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Mejla oss.