Webb & sociala medier – Hällnäs Handelsträdgård | Jo Kommunikation

I början av året fick vi ett stort uppdrag av Hällnäs Handelsträdgård och de senaste månaderna har varit en spännande resa, som vi hoppas bara är början på ett långt samarbete med Hällnäs härliga team.

Hällnäs Handelsträdgård är ett perfekt exempel på ett företag som följer sina värderingar. Sedan 1953 odlar familjeföretaget kryddor, sallat och blommor strax utanför Vindeln och idag levererar de färska produkter till över 140 butiker i hela Norrland. Under uppdraget har vi lärt oss väldigt mycket om ekologisk produktion, hållbarhet och deras fantastiska produkter.

Hällnäs anlitade oss för att ta deras varumärke till nästa nivå, samt att ta fram en ny modern webb. Vårt mål var att ge det fina varumärket ett lyft och på ett tydligare sätt lyckas kommunicera deras miljövänliga värderingar och norrländska rötter till deras kunder.

FOTO

Fotograferingen har varit en stor del av detta uppdrag och har bidragit till att vi lyckats skapa rätt känsla i allt material som vi tagit fram. Sabine, som har tidigare erfarenhet från matfotograferingar, planerade fotograferingen och tillsammans med Edel skapade de magi i studion.

För att få kryddorna att lyfta krävdes en hel del förberedelser, och även efterarbetet med redigering har krävt extra finess för att få varje blad att synas från sin bästa sida.

Hällnäs Handelsträdgård består av ett härligt gäng medarbetare som alla delar samma passion för deras norrodlade produkter. Vi ville visa upp hantverket och passionen som ligger till grund för dina närodlade kryddor och sallad, och spenderade därför en dag på plats i Hällnäs där vi fångade detta på bild.

WEBB

Så här såg webben ut innan vi började projektet:

Hällnäs Handelsträdgårds webb har fått en uppgradering som förmedlar samma känsla som resterande delar av varumärket. Vi ville visa på hantverket och passionen, men även tekniken och människorna bakom detta. I designen använde vi Hällnäs befintliga röda färg och andra jordnära nyanser. Här ser ni slutresultatet:

GRAFISKT MATERIAL

En viktig del av uppdraget var även att ta fram grafiskt material. Här är ett exempel på en roll-up för events.

För olika kanaler i sociala medier skapade vi grafiskt material som fortsätter i samma stil.

Detta har varit ett superkul uppdrag där vi fått utvecklas och jobba i ett, för oss, helt nytt område. Nu kommunicerar vi det bästa av Norrgrönt® som gör Hällnäs unikt, och vi ser fram emot att fortsätta samarbetet!