Stora Birk

Stora Birk

I höstas påbörjades ett spännande projekt med dåvarande Ersboda & Mariedals Handelsområde: en medlemsägd ekonomisk förening med syfte att stärka området samt Umeå som besöks- och handelsdestination. Uppdraget var att ta fram en kampanj för att skapa uppmärksamhet och engagemang kring befintliga aktörer och samtidigt med hjälp av umeborna hitta ett nytt namn för hela handelsområdet. Resultatet blev #detbästame. En kampanj där olika berättelser om det bästa med Mariedal och Ersboda samlades och där allmänheten bjöds in via sociala medier/kundevents för att berätta sina storys och komma med nya namnförslag. En jury bestående av styrelsen för Ersboda & Mariedals Handelsområde och representanter från oss på jo. valde tillsammans ut ett vinnande namnbidrag som slutligen blev Stora Birk.

I denna kampanj producerades följande: strategi, annonser, copy, event, grafiskt material, webbsida, uppbyggnad av sociala medier samt pressmaterial. När det nya namnet blev bestämt producerades en ny logotyp, grafisk profil, annonsmaterial, ny webbsida samt pressmaterial.

– Vår namnkampanj blev väldigt lyckad, upplägget och arbetet med tillsammans med jo. som projektansvariga gjorde kampanjen och eventet enkelt och kostnadseffektivt.
Fredrik Johansson, Centrumledare & Områdesansvarig, Stora Birk Handelsområde

Vi på jo. tyckte att detta var ett jätteroligt projekt och det ska bli spännande att fortsätta följa Stora Birks utveckling!

Hur kan vi hjälpa dig?

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Mejla oss.