TC:s nya webb

Nu har vi överträffat oss själva igen! Parallellt med renoveringen av TC i folkets hus har vi på jo. tagit fram en helt ny webb som matchar deras ambition med restaurangen. Den nya hemsidan lanserades i veckan!

I en folklig atmosfär serveras mat lagad på bra råvaror som tillagas utan genvägar, där de norrländska smakerna är tydliga. Magen är i fokus men viktigast är upplevelsen och känslan efter ett besök på TC. Det tog vi fasta på och startade processen.

Innan vi fick uppdraget såg hemsidan ut så här:

Vi började med att se över varumärket och tog fram en ny grafisk profil som matchar det TC står för. Här gäller det att välja rätt färger, tonalitet och bygga en användarvänlig hemsida som är lätt att hitta på. Titta så fint det blev!


Vi har kort tid på oss att få besökarna att stanna kvar på hemsidan (det handlar om några få sekunder). Det första besökaren ser är bilderna. Med styling, rätt ljus och Edel, vår skickliga fotograf, fick vi till en effektfull känsla i bilderna:


Vi fick även det superroliga uppdraget att ta fram en ny strategi för TC:s närvaro i sociala medier. Precis som vanligt tog vi fram en smart instruktionsbok där vi svarar på frågor som Vilka kanaler ska vi välja? När ska vi publicera och hur ofta? Vad ska vi ha för innehåll? Går det att göra reklam i sociala medier? Det är vanliga och relevanta frågor på företag som vi gärna hjälper till att räta ut!


I samband med att hemsidan lanserades drog en digital kampanj som vi tog fram för TC igång. Geografiskt styrt på utvalda hemsidor och på Facebook!

Vi är så glada och stolta över att TC gav oss ett så stort och roligt uppdrag där vi får använda så många av våra kompetenser. Flexibel och effektiv projektledare, vass grafisk formgivare med känsla för färg och form, fotograf med snygghetsgaranti, skribent som tagit fram texter som känns i magen och vår sociala medie-strateg som kan Facebook och Instagram på djupet.

Nu väntar lite julledigt

Julledigheten närmar sig och vi är som tomtenissarna inför julafton – fokuserade, snabba och kreativa. För på fredag kl 12.00 stänger vi ner kontoret och är tillbaka igen den 2/1 kl 8.00!

Vi vill passa på att tacka för i år och för att ni är med på vår resa. Vi har stora ambitioner för vår glada kommunikationsbyrå. Vårt mål är att bli framtidens kommunikationsbyrå/Umeås bästa byrå, alla kategorier. För att nå slutdestination och bli en drömarbetsplats involverar vi våra medarbetare i beslutsprocessen och ser till att samtliga medarbetare får vara med och påverka, det mesta. Och under resans gång ska vi ha fantastiskt kul ihop.

Efter jul börjar Madelen hos oss som projektledare. Det ser vi fram emot!

Pst… Just nu söker vi en grafisk formgivare till vårt team. Är det du eller någon du känner? Läs mer om tjänsten här.

Vi fortsätter anställa.


Det här är två grymma kompetenser som vi stärker upp vårt breda team med. Vi gillar att bygga vårt företag med medarbetare som sitter på erfarenheter och gjort saker på riktigt, samtidigt som den rätta hungern också finns där.

Formstarka Evelina kommer tidigare från ICA Reklam i Kungälv utanför Göteborg, där hon arbetade med ett av Sveriges största varumärken. Hemlängtan till Västerbotten blev till slut för stark och i somras gick flyttåget uppåt. Idag är Evelina en mycket uppskattad medarbetare här på Jo Kommunikation. Det känns superkul att vi har lyckats fånga en tjej med så mycket kompetens och noggrannhet.

Nu kan vi också glatt meddela att Madelen Stenlund, som blev årets Unga Entreprenör 2016, blir vår nya projektledare. Madelen har varit egenföretagare och tagit hennes företag Sealoe från 0 till 100. Hon startade företaget när hon kom hem till Umeå efter en tid i Australien, där hon arbetade som grafisk designer på en av landets största e-handels-företag. Förutom att sälja sina egendesignade printa i företaget Sealoe med hela världen som marknad har Madelen designat hemsidor, logotyper och hjälpt företag med annonser och sociala medier.

Vi på Jo Kommunikation har haft ett riktigt bra år. Vi är mer kreativa än någonsin och kommer att redovisa ett ännu bättre år än i fjol. Med våra två nya stjärnor, Evelina och Madelen, tar vi nu stora steg inför 2018 när mycket kommer att hända.

Sugen på ett nytt kök?


Vill du ha ett nytt kök helt gratis? I samarbete med en kund erbjuder vi ett helt nytt kök med nya luckor i ek och bänkskivor i utbyte mot att vi får fotografera före/efter och ta en referens på hur jobbet blev. Skicka in er ansökan till oss på edel@jokommunikation.se med bild på ert nuvarande kök så tar vi kontakt med er!

Riksnets nya webb

Vi har ännu en gång överträffat oss själva och levererat en riktigt snygg och användarvänlig webbsida. Idag lanseras Riksnets nya webbsida och så här säger Mattias Suup, som är Head of Riksnet:

”Jag och hela ledningen är djupt imponerade över vilket fantastiskt resultat Jo Kommunikation skapat på så kort tid. Hög kvalitet och rakt på sak utan krångel.”

Riksnet är en lokal uppstickare som ägs av Zitius, som i sin tur är ett dotterbolag till Telia Sonera. Sedan starten 2004 har företaget utmanat sig själva och sina konkurrenter. Deras vision är att alla i Sverige ska ha riktigt bredband och stor valfrihet i sitt val av bredband, telefoni och TV. Istället för att fastna i tekniksnack om hastighet, kapacitet och infrastruktur har Riksnet tagit fasta på vad kunderna tjänar på att välja dem. Det tog vi fasta på när vi såg över varumärket.


Vi fick i uppdrag att se över hela varumärket och började därför från början. Tillsammans tog vi fram en ny varumärkesplattform som berättar vad företaget står för, vill, kan och har för möjligheter. Det var vår utgångspunkt när vi putsade till logotypen och tog fram en ny grafisk profil. Nästa steg var att göra en helt ny hemsida.

Så här såg den ut innan:  

Så här ser Riksnets nya användarvänliga webbsida ut efter att vi gjort om den helt:


Den nya webben signalerar det Riksnet står för. De är din trygga kompis som vill dig väl. De lyssnar på dig, binder inte fast dig i långa avtal och luras inte. Riksnet är personligt, okomplicerat och prisvärt. Riksnet är uppkoppling för dig.

Allt detta har vi levererat på, håll i dig nu, sex veckor. Vi har även fotat medarbetarna och flera miljöbilder samt tagit fram en stor digital kampanj som lanseras i dagarna.

Vi tackar för förtroendet och för ett fantastiskt samarbete. Vi på jo. vill vara din kommunikationspartner, inte bara din leverantör. Då blir det så här bra!