Blogg | Jo Kommunikation

Reklamfoto för HärjedalsKök

I vårt team finns en fotograf som har 100% snygghetsgaranti på sina bilder. Det känns väldigt lyxigt att kunna erbjuda våra kunder en fotograf som delar våra värderingar och tänker precis som oss. Det blir så mycket enklare att följa en röd tråd genom kommunikationen!

För en tid sedan fick fotograf Edel i uppdrag att skildra livet i köket genom sin kameralins åt en av våra nya kunder, HärjedalsKök som är en av Nordens största köksleverantörer. De har en supersmart affärsidé. Istället för att riva ut hela köket och ha renoveringskaos i flera veckor erbjuder HärjedalsKök sina kunder en mycket enklare och smidigare process. Tänk dig att du går till jobbet på morgonen och när du kommer tillbaka på eftermiddagen har du ett helt nytt kök. Kan du tro det? Hur är det ens möjligt? Jo, HärjedalsKök monterar köksluckorna du väljer på befintliga stommar.

Ett av våra uppdrag är att se till att det finns härliga reklamfoton att använda i bland annat annonser, sociala medier och på HärjedalsKöks nya kökssajt som vi har byggt. Vi vill att bilderna ska skildra det HärjedalsKök står för och visa att köket är hemmets viktigaste rum. Det ska kännas som hemma, och inte som i ett glossigt inredningsmagasin sa vi till Edel och här är resultatet:

Familjen var väldigt nöjda med sitt nya kök (här finns en intervju med Nina) och ville gärna vara med på fotograferingen. Bilderna används idag i HärjedalsKöks marknadsföring, och vi följer givetvis de nya GDPR-reglerna och har signerade avtal med alla som du ser på bilderna.

Vi har hunnit med ytterligare en köksfotografering under våren. Denna gång hemma hos en familj i Stöcke utanför Umeå. Fotograferingen pågick i ca tre timmar och barnen skrattade från start till slut, vilket är helt otroligt.
– Barn brukar bli trötta efter en halvtimmes fotografering, så jag blev riktigt imponerad av hur syskonen orkade hålla på så här länge, berättar Edel som gav sitt allt för att locka fram skratt och kärlek i blickarna.

Här kan du kika på hur bilderna används! 

Veckans WOW!

Vi fick precis ett samtal från en av våra kära kunder. Det här var ett sånt samtal som är bland de roligaste att få. Kunden hade fått bra effekt på sin kampanj, som vi har tagit fram tillsammans, och inte bara bra effekt utan monster-mega-super-duper-effekt!!!

Det var Alexander och Sebastian Holm från Holm Bygg & Måleri som ringde för att berätta att de har sålt för 1,5 miljon kronor tack vare kampanjen som kostade ynka 8 000 kr. Där kan vi snacka om bra effekt.

Det här är det finaste priset vi kan vinna – vår kunds framgång.

Keep it up!

Hemsida och varumärkesarbete REKAB

Vi är Rekab. Vi behövs
Riktigt kul att lyfta fram detta stolta och grymma Umeå-företag!

Rekab växer och är Umeås näst största byggentreprenör i antalet färdigställda projekt per år. Rekab bygger allt från hemmet där ett barn tar sina första steg till simhallen där vi lär oss simma och kontoret där vi utvecklar staden. Rekab bygger det vi lever i och med. Rekab behövs helt enkelt.

Till ett företag av denna dignitet behövs en webbplats i nivå med den nya hemsidan som vi just lanserat!

Innan vi fick uppdraget såg hemsidan ut så här:

Första uppdraget från Rekab var utmanande men tydligt. Lyft det bästa med oss på 2,4 sekunder. Varför 2,4sekunder? Jo, det är den tid man har på sig att fånga en ny webbesökare innan den bestämmer sig för att stanna kvar eller surfa vidare. Vi arbetade fram ett tydligt koncept som lyfter det Rekab brinner för; att bygga Norrland vidare med allt som samhället behöver; Vi är Rekab. Vi behövs.

För att visa upp varumärket har vi tydligt och snyggt inkorporerat tänket i allt från stora byggvepor till printannonser.

Så här tycker kunden om vårt samarbete (som också skrevs om i vk, klicka här för att se artikeln)

”Gänget på Jo Kommunikation har på ett effektivt och proffsigt sätt lyft vårt varumärke visuellt. De levererar alltid tryggt med kvalitet.”

-Anton Johansson, vice VD Rekab Entreprenad

Det allra finaste betyget vi kan få för vårt arbete är en nöjd kund. Tack för den fina äran att jobba med er, Rekab!

 

Vi fortsätter att växa


Vår byrå växer i takt med större uppdrag. Det senaste halvåret har vi fått tre nya stjärnor till jo-kontoret här på Renmarkstorget! Evelina som är grafisk formgivare, Madelen som är digital strateg och nu senast Fanny som är grafisk formgivare.

Det känns helt fantastiskt att Fanny blir en del av vårt team nu när vi fått så stora och roliga uppdrag. Hon är en stjärna! Fanny har tidigare jobbat som designer, säljare och egenföretagare inom grafisk formgivning.

Jo Kommunikation startade våren 2015 och har sedan dess vuxit ordentligt. Från fyra till nio medarbetare från fyra olika länder, och med en jämn könsfördelning. Det är vår styrka och vi är superstola över vårt team. Med mångfald får man intryck och erfarenhet från världens alla hörn.

Vi är Rekabs nya kommunikationspartner!

Edel Puntonet, VD på Jo Kommunikation och Anton Johansson, vice VD på Rekab Entreprenad.

Storföretag skriver avtal med Umeåbyrå 

Ny storaffär för Jo Kommunikation när ett av Norrlands största byggföretag skriver avtal med Umeåbyrån. Rekab Entreprenad AB, med omsättning på ca 800 miljoner 2017 och verksamhet på många orter, satsar på den växande byrån för att lyfta företagets kommunikation framöver.

-Vi har jobbat ihop med Jo Kommunikation under hösten och det känns helrätt att ta armkrok framöver
kommenterar Anton Johansson, vice VD på Rekab Entreprenad.
-Det är en stor ära att jobba med ett välkänt varumärke som syns lite här och där i stan med alla profilerade byggen de jobbar på
säger Edvin From, byråledare och grundare Jo Kommunikation.

Byggföretaget expanderar till Skellefteå
Rekab Entreprenad är aktuellt med flera välkända byggen i Umeå som Navet och den pågående ombyggnationen av Fridhemsgymnasiet. Nu etablerar man sig i Skellefteå i samband med att man fått prestigeuppdragen att bygga på ett antal våningar på Skelleftekrafts centrala kontorsbyggnad samt ombyggnad av Örjanshallen i Skellefteåhamn.

-Vi växer och behöver anställa nya medarbetare hela tiden, och då blir behovet av en bra partner för kommunikationen väldigt viktig för att locka människor till oss, kommenterar Anton Johansson.

Avtalet stod klart bara veckan efter att HärjedalsKök skrivit ett stort avtal med Jo Kommunikation.

Hur kommer det sig att ni på jo. får de här stora uppdragen?
– Jag tror att det beror mycket på att vi tänker lite annorlunda. Vi har ett väldigt brett perspektiv i byrån med 4 nationaliteter och en jämn könsfördelning. Sen är vi unga och har stenkoll på de digitala möjligheter som finns, det är superviktigt idag, avslutar Edel Puntonet, VD på Jo Kommunikation.