Vi fortsätter att växa


Vår byrå växer i takt med större uppdrag. Det senaste halvåret har vi fått tre nya stjärnor till jo-kontoret här på Renmarkstorget! Evelina som är grafisk formgivare, Madelen som är digital strateg och nu senast Fanny som är grafisk formgivare.

Det känns helt fantastiskt att Fanny blir en del av vårt team nu när vi fått så stora och roliga uppdrag. Hon är en stjärna! Fanny har tidigare jobbat som designer, säljare och egenföretagare inom grafisk formgivning.

Jo Kommunikation startade våren 2015 och har sedan dess vuxit ordentligt. Från fyra till nio medarbetare från fyra olika länder, och med en jämn könsfördelning. Det är vår styrka och vi är superstola över vårt team. Med mångfald får man intryck och erfarenhet från världens alla hörn.

Vi är Rekabs nya kommunikationspartner!

Edel Puntonet, VD på Jo Kommunikation och Anton Johansson, vice VD på Rekab Entreprenad.

Storföretag skriver avtal med Umeåbyrå 

Ny storaffär för Jo Kommunikation när ett av Norrlands största byggföretag skriver avtal med Umeåbyrån. Rekab Entreprenad AB, med omsättning på ca 800 miljoner 2017 och verksamhet på många orter, satsar på den växande byrån för att lyfta företagets kommunikation framöver.

-Vi har jobbat ihop med Jo Kommunikation under hösten och det känns helrätt att ta armkrok framöver
kommenterar Anton Johansson, vice VD på Rekab Entreprenad.
-Det är en stor ära att jobba med ett välkänt varumärke som syns lite här och där i stan med alla profilerade byggen de jobbar på
säger Edvin From, byråledare och grundare Jo Kommunikation.

Byggföretaget expanderar till Skellefteå
Rekab Entreprenad är aktuellt med flera välkända byggen i Umeå som Navet och den pågående ombyggnationen av Fridhemsgymnasiet. Nu etablerar man sig i Skellefteå i samband med att man fått prestigeuppdragen att bygga på ett antal våningar på Skelleftekrafts centrala kontorsbyggnad samt ombyggnad av Örjanshallen i Skellefteåhamn.

-Vi växer och behöver anställa nya medarbetare hela tiden, och då blir behovet av en bra partner för kommunikationen väldigt viktig för att locka människor till oss, kommenterar Anton Johansson.

Avtalet stod klart bara veckan efter att HärjedalsKök skrivit ett stort avtal med Jo Kommunikation.

Hur kommer det sig att ni på jo. får de här stora uppdragen?
– Jag tror att det beror mycket på att vi tänker lite annorlunda. Vi har ett väldigt brett perspektiv i byrån med 4 nationaliteter och en jämn könsfördelning. Sen är vi unga och har stenkoll på de digitala möjligheter som finns, det är superviktigt idag, avslutar Edel Puntonet, VD på Jo Kommunikation.

Drömmer du om en webbrenovering?

hemsida

Går du i webbrenoveringstankar? Låt oss bjuda på fika där du berättar dina webbdrömmar för oss,
och låt oss berätta hur vi kan hjälpa dig gå från dröm till verklighet.

 Oavsett om du grubblar över en enklare hemsida eller en avancerad webbshop är vi ett gäng passionerade webbälskare med både erfarenheten och kreativiteten som behövs för att skapa en hemsida som du stolt visar upp och delar med dig av.

Idag scrollas det nästan mer än det promeneras. Därför ser vi till att din nya hemsida är lika snygg och lättnavigerad på mobiltelefonen och iPaden som på datorn. Vi kan hjälpa dig med din hemsida, strategi, PR, foto, varumärke, sociala medier och 3D. En byrå. Allt samlat!

Bli en Instagramraket!

Vad scrollar du förbi på Instagram utan att stanna upp? Säkert ganska många inlägg. Hur får man då sin Instagram att växa och hur engagerar man sin vant scrollande publik så att dom stannar upp för att läsa just ditt inlägg? Det kan vi på Jo Kommunikation hjälpa dig med.

Instagram har gått från att kännas lite läskigt för många varumärken, till att vara en självklarhet för att nå både befintliga och nya kunder. En virtuell plats där du med ditt företag kan kommunicera nyheter, stärka ditt varumärke, lyfta din personal och såklart – sälja!

Är ditt sätt att kommunicera i perfekt harmoni med ditt varumärke? Linjerar innehållet på ditt Instagramkonto med intresset hos din tänkta publik? Växer ditt Instagramkonto så ökar din varumärkesigenkänning och troligtvis även din omsättning som direkt följd. Har du ett Instagramflöde som är intressant, som håller rätt ton mot din målgrupp och är en visuell fröjd för ögat kommer det inte bara vara roligare för dina följare att gilla, kommentera och följa dig – utan också för den som ska hålla Instagramkontot färskt med inlägg som är träffsäkra, snygga och som säljer. Instagram är en fantastisk möjlighet att synas och höras, och riktigt kul att jobba med när du är stolt över ditt Instagramflöde. Du kan ditt varumärke, ditt företag eller din tjänst – men man kan alltid bli ÄNNU bättre på det man gör, och tydligare när man berättar vad man gör eller säljer.

Gillar man det man ser, vill man veta mer och vill man veta mer så klickar man sig vidare. Det klicket som började med att scrolltummen stannade upp för en kort stund för att någon ville titta på just ditt inlägg genererar förhoppningsvis i sin tur ett besök på din hemsida. Det klicket kanske slutar med ett ”lägg i varukorg”, ett samtal eller en bokning där du fått en ny, nöjd kund. Instagram är mer än image, det är din möjlighet att prata med nya och gamla kunder på det sättet som känns rätt för dig och din målgrupp.

Det handlar om en harmonisk kombination av:
Vad vill du visa upp? Samt vad skulle dina kunder vilja se, ha och läsa mer om?
Glöm inte bort att kunderna måste påminnas om hur dom handlar, bokar eller når dig i inläggen du skriver. Kom ihåg att det kan vara någon som läser som aldrig varit i kontakt med ditt varumärke eller tjänst förut. Skriv varje Instagraminlägg utifrån den förutsättningen.

Bör du vara formell eller ha en mer laidback ton när du pratar med dina kunder? Vad funkar med produkten eller tjänsten du säljer?  Vi hjälper dig gärna att komma fram till den gyllene formeln för att optimera ditt Instagramflöde och varumärke.

Att härliga, inspirerande och vackra bilder ger många likes på Instagram är ingen hemlighet. Alla har inte en tjänst eller produkt som fungerar bredvid ett knippe bildsköna rosor – men räds ej, bildmässigt handlar det om motivet, bildkompositionen, ljuset, skärpan och känslan. Att det du säljer eller förmedlar känns proffsigt, utan att för den delen behöva kännas stelt eller tillgjort. Det går att få till med vilken produkt eller tjänst som helst, det gäller bara att vara kreativ och vi älskar att vara kreativa.

Vi ser framemot att hjälpa dig bli en Instagramraket!

Är du vår nya stjärna?

Vi växer tillsammans med våra kunder och söker nu en ny grafisk formgivare till vårt framgångsrika team. Har du ett starkt intresse för grafisk formgivning? Har du koll på hur design bygger ett starkt varumärke? Och har du en kreativ ådra med känsla för färg och form? Perfekt, då kan du passa perfekt hos oss!

Det finns ingen enkel manual för framgångsrik design, men vi på jo. tror på att jobba enhetligt, tydligt och med mycket känsla. Därför är det viktigt att du delar vår syn på grafisk formgivning som stärker våra kunders varumärken och vi ser gärna att du har några års erfarenhet inom grafisk design.

Att vara grafisk formgivare på vår byrå är ett kreativt, varierat och roligt jobb. Ingen dag är den andra lik. Vi producerar annonser för digitalt och print, produktblad, rollups, skyltar, webbsidor, bussreklam, taxireklam m.m. Vi utgår givetvis alltid från våra kunders grafiska riktlinjer och varumärkesplattformar, om det inte finns hjälper vi kunden att ta fram riktlinjer för varumärket. Vi jobbar med små och stora kunder inom detaljhandeln, finansvärlden, IT och tele, entreprenadföretag, hantverksfirmor, mäklare m.m.

I vårt team finns en mångfald som gör oss till en riktigt stark och intressant kommunikationspartner. Vi som jobbar på jo. är från Dominikanska Republiken, Finland, Kuba och Sverige. Våra senaste anställningar har varit tre coola och kompetenta kvinnor. Allt för att skapa en så jämställd arbetsplats som möjligt.

Här kan du läsa mer om jobbet! Sista ansökningsdag är 30/1 men skicka in din ansökan redan idag för intervjuer kommer att ske löpande när vi är tillbaka från julledigheten.