Jo Kommunikation | Jo Kommunikation


Woho nu har äntligen Burmans Musik en webb. I snart 110 år har Umeåborna kunnat köpa skivor i den lilla kultbutiken Burmans trots alla förändringar i musikbranschen. Hur härligt är det inte då att Burmans Musik nu även finns på webben?

Det var efter konkurshotet under våren 2018 som vi på Jo Kommunikation tillsammans med våra vänner på Z-profil bestämde oss för att ta fram en långsiktig lösning så att Burmans Musik kan finnas kvar i hundra år till. Det är vår gåva till kulturen i Umeå.
– Vi på Jo Kommunikation ska göra det vi är bäst på, konstaterade Edel Puntonet, vår VD.

På rekordsnabb tid (17 dagar) har ett litet team med Alexandra som projektledare, Edel som fotograf, Roberto som grafisk formgivare och Joakim som webbutvecklare tillsammans skapat en ny look för Burmans Musik. Den grafiska profilen har fått sig en uppfräschning, en strategi för annonser och sociala medier har formulerats och igår lanserades den nya webben på burmans.com. I samband med det drog den nya kampanjen igång där Z-profil står  för finansieringen av annonsköp. Det känns riktigt kul att vi är två företag som hjälps åt. Vi tror verkligen att det här kommer att hjälpa butiken att gå runt av sig själv.

Här är några av bilderna som Edel tog i den anrika skivbutiken, och som vi nu använder på webben och i annonser:

– Jag blev riktigt imponerad av mina kollegor när vi först pratar om artikeln i tidningen, och sedan bara drygt två veckor senare är allt klart. En riktigt snygg webb och smart plan på nolltid. Det är Jo Kommunikation det, kommenterar Edvin From, byråledare.

Avslutningsvis kan vi bara konstatera att Peter LeMarc har helt rätt i det han säger på Burmans nya webb:

”En av världens bästa skivaffärer. Kunnig och passionerad personal. Musikälskare.
Ett ställe du kan hänga på i flera timmar. Jag vet, för jag har gjort det!”