Hemsida och varumärkesarbete – Umeå Hemteknik

Sedan början på sommaren har vi jobbat med Umeå Hemteknik, ett team av skickliga hantverkare som bland annat reparerar och installerar vitvaror och luftvärmepumpar i hela Västerbotten.

Uppdraget från företaget var bland annat att öka igenkännandet genom ett varumärkesarbete. Vi började med att ta fram en logotyp och grafisk profil. I logotypen kombinerar vi en skiftnyckel med en on/off knapp – detta speglar två viktiga delar av Umeå Hemtekniks dagliga arbete.

Nästa steg var att skapa en webbplats. Önskemålet var ett modernt och snyggt grafiskt utseende samt hög användarvänlighet. Genom hela webbprojektet koncentrerade vi oss på att anpassa hemsidan till tre olika kundgrupper; Privat-, Fastighets- och Företagskunder, som skulle få relevant innehåll under respektive flik. Det var också jätteviktigt att alla kunder skulle kunna boka olika typer av service genom ett avancerat kontaktformulär.

Det centrala för alla våra webbprojekt är att mäta affärsvärde – denna webb är inget undantag. Våra kunder ska alltid ha möjlighet att veta hur många affärer hemsidan genererar, vilket är varför vi har lagt till mätpunkter runt om på den nya webben. På det sättet visar vi för kunden att marknadsföring är en investering på riktigt!

Nu är webben lanserad – kolla hur fint det blev:

I designen lyfter vi fram Umeå Hemtekniks nya grafiska profil med fräscha färger som vi tycker speglar företagets starka lokala identitet. Dessutom med en snygg bild på Umeå.

Som önskat är kontaktformuläret anpassat efter respektive kundgrupp. Formuläret gör det enkelt för kunden att boka olika typer av service samt att be om offert. Vi hjälper Umeå Hemtekniks kunder (och medarbetare) med en särskild funktion som vi tog fram: formuläret visar var serienumret brukar stå på varje typ av vitvara. Företaget behöver nämligen veta detta inför varje enskilt underhåll eller reparation. Vi har gjort det enkelt och tydligt för kunden att hitta serienumret – då blir kontakten för all typ av service smidig för både kunden och företaget redan från start.

I uppdraget ingick också en porträttfotografering. Vi fotade hela teamet tillsammans – med verktyg som rekvisita såklart. Även teamets fluffigaste medlem, lilla Sven-E, fick vara med!

Dessutom har vi hjälpt Umeå Hemteknik med övrigt grafiskt material som bland annat visitkort och andra trycksaker.

Det är alltid kul att utveckla och lyfta fram ett varumärke tillsammans med en kund. Som tur är, nu när uppdraget är slutfört, får vi fortsätta att samarbeta med Umeå Hemteknik inom digital marknadsföring. Tack för förtroendet och att vi får vara med på er resa!

Hur kan vi hjälpa dig?

Boka möte.