Grafisk profil

Det känns jättekul att vi får förtroendet att samarbeta med ett företag som för tredje året i rad blivit DI Gasellföretag i Västerbotten. Geoteam är ett av Sveriges ledande företag inom mätningar och bad oss att se över deras grafiska profil. Vi uppdaterade logotypen, såg över typsnitt, profilfärger, bildmanér, tog fram nya illustrationer samt mönster och förpackade alla delar i en grafisk manual.

”Genom att vi företagare i Umeå samarbetar stärker vi på samma gång varandras företag.
Vi anlitade Jo Kommunikation, och resultatet talar för sig själv.”
-Joachim östergårds, VD Geoteam. 

Bakom varje starkt varumärke finns en tydlig grafisk profil, som bygger på vad företaget vill säga om sig själv, sina värderingar och personlighet.  Vi intervjuade ledningen och ställde frågor om värderingar, vad företaget vill förmedla och vilken riktning Geoteam vill ta. Det utgick vi från när vi satte igång med arbetet att uppdatera Geoteams grafiska profil.

En grafisk profil innehåller:
Logotyp
Profilfärger
Typsnitt
Illustrationer och mönster
Bildmanér
Riktlinjer för hur varje element ska användas

Vi på Jo Kommunikation ser ett företags grafiska profil som en mycket viktig del av vägen till framgång och ökad omsättning. Vi förpackar alla delar i den grafiska profilen i ett dokument med regler och riktlinjer för hur alla delar får och inte får användas. Allt för att våra kunder ska kunna kommunicera på ett konsekvent och enhetligt sätt, och för att allt material från företaget lätt ska kännas igen.

Geoteams nya grafiska profil är inte presenterad ännu, men håll utkik. Det kommer under hösten!

”Ett gott samarbete är summan av lyhördhet, god kommunikation och engagemang.
Vi är väldigt nöjda med Jo Kommunikation som vår leverantör.”
– Veronica Fransson, Geoteam.

Hur kan vi hjälpa dig?

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Mejla oss.