En bra webb säljer åt dig 24/7!

En bra webb är mycket mer än en väldesignad hemsida – en bra webb fungerar som en säljare som jobbar dygnet runt, alla dagar i veckan, året om. Vi på Jo Kommunikation skapar webbplatser med maximal konverteringsförmåga genom att använda rätt verktyg, smart design och en tydlig strategi. 

En visuellt tilltalande design och tydligt vägledande element är alltid ett högt fokus när vi utformar nya webbplatser. För att lyckas med detta används uppmaningsknappar, även kallade ”Call-to-action”-knappar (CTA). De är av stor betydelse och kan variera beroende på syftet med webbplatsen. Framförallt för att besökarna kan använda dem till att kontakta företaget, ta del av erbjudanden eller boka hotellrum, bland annat. Välplanerade CTA-knappar har en påtaglig effekt på webbplatsens prestation. De bidrar till ökad konvertering, förlänger besökstiden och stimulerar ett högre engagemang hos användarna. Detta är möjligt eftersom de inte bara styr besökarna mot önskade åtgärder, de skapar också mervärde för dem. Om besökaren upplever mervärde ökar sannolikheten att de tar steget till att genomföra en önskad handling, såsom att göra ett köp via ett erbjudande eller boka ett hotellrum. Vi lanserade nyligen Härjedalskök.se och Salasilvergruva.se nya hemsidor. Dessa hemsidor skapar mervärde för kunden genom visuellt tilltalande design och tydligt vägledande element. 

Vi har erfarenheten att hjälpa dig om du är i behov av en webb eller funderar på att uppgradera din nuvarande. Vi bygger allt från enklare hemsidor till komplexa internationella e-handelslösningar med avancerade externa kopplingar. Så om du behöver hjälp med API-kopplingar, affärssystem, skräddarsydda konfigureringsverktyg eller omfattande webblösningar är vi rätt partner för dig. Vårt främsta fokus är alltid att bygga en webb med så hög konverteringsgrad som möjligt åt våra kunder.

-> KLICKA HÄR <-  Och kontakta oss för att få en gratis behovsanalys.

Exempel på en bra webb

Härjedalskök och Sala Silvergruvas nya hemsidor som Jo Kommunikation byggt.

 

Ursviken Technology har fått en digital skjuts

Ursviken Technology har fått en digital skjuts

Under våren 2021 började vi på Jo Kommunikation planera ett omfattande varumärkesarbete för våra nya vänner på Ursviken Technology. Nu, ett år senare, är resultatet en ny grafisk profil, logotyp, flerspråkig hemsida, ett stort antal 3D-bilder och filmer, broschyrer, digital annonsering och mycket mer.

Med världsledande kunskap inom avancerade och specialtillverkade kantpressar har Ursviken drivit innovation i över 140 år. Ja ni läste rätt, över 140 år!  Då förstår ni att det var en stor ära för oss på Jo Kommunikation då vi fick frågan om att ta ett krafttag kring Ursvikens globalt etablerade varumärke.
Genom ledande design och ingenjörskonst har Ursvikens metoder blivit produktionsstandard inom de flesta segment av branschen. Det är inte bara en ära att få möjligheten att arbeta med ett så väletablerat företag, vi känner även stolthet i att Ursviken Technology har sitt säte i Västerbotten, precis som Jo Kommunikation. Vi älskar det norrländska näringslivet och dess driv, kvalitet och passion som finns i länet. Genom att arbeta med norrländska varumärken och hjälpa våra kunder till ökad lönsamhet bidrar vi till fler arbetstillfällen och ett starkare Norrland. 

Med tanke på Ursvikens historia har vårt fokus ständigt varit att inte tappa den etablerade igenkänning som finns globalt, i stället genom en välgenomtänkt strategi omarbeta och modernisera varumärket så att det möter dagens standard. Arbetet med den nya profilen har sedan utvecklats vidare till bland annat design av broschyrer, dokument, foto och omfattande 3D-animeringar. För att möta det digitala behovet har vi också tagit fram en ny hemsida översatt till fyra språk (svenska, engelska, tyska och kinesiska) med tillhörande SEO-analys, spårning och mätning av aktiviteter på hemsidan. 

 

 

 

Nu när hemsidan är lanserad och varumärkesarbetet är i full rullning arbetar vi vidare som Ursvikens kompletta partner för kommunikation och digital marknadsföring.

Titta gärna in på Ursvikens nya hemsida och kontakta oss på Jo Kommunikation om du vill diskutera vad vi kan göra för dig och ditt företag.

 

 

Vi är Gasellföretag för tredje året i rad

Vi är Gasellföretag för tredje året i rad

Jo Kommunikation har utsetts till Gasellföretag i år igen! Vi fortsätter att växa i omsättning och personal, samtidigt som vi behåller god lönsamhet hela vägen. Att klara av de hårda kriterierna till Gasellföretag är svårt, och att göra det hela tre år i rad är ännu svårare! Vi är superstolta över denna utmärkelse som delas ut av Dagens Industri. Det firades torsdag den 21/10 på årets Gasellgala i Umeå. Stort tack för en fin galakväll! 

Vad är Gasellpriset och ett Gasellföretag?

Varje år utser Dagens Industri de snabbast växande företagen i Sverige och ser till att de få berömmelse för sitt hårda arbete och sin framgång. Syftet med Di Gasell är att hylla och stödja svenskt näringsliv och företagare. Genom Gasellpriset motiverar de fler att våga satsa för att växa, inspirerar entreprenörer och lyfter fram goda förebilder.

Genom Gasellundersökningen rankar Di Gasell Sveriges mest framgångsrika företag i 21 län och det är mindre än 1 % av Sveriges aktiebolag som uppfyller kraven som Gasellföretag. Ett Gasellföretag är alltså ett företag som är snabbväxande, skapar nya jobb och har sunda finanser.

Kriterier (Alla kriterier måste uppfyllas för att utses till ett Gasellföretag):

  • En nettoomsättning som överstiger 10 miljoner kronor, enligt den senaste årsredovisningen.
  • Minst tio anställda, enligt den senaste årsredovisningen.
  • Minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret i den fyraåriga undersökningsperioden.
  • Ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren.
  • Ett positivt samlat rörelseresultat för de fyra senaste räkenskapsåren.
  • I allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner.
  • Sunda finanser.

Ny webbplats – COS Systems

Ny webbplats – COS Systems

Under året har vi arbetat med många nya spännande projekt. Ett av dessa är COS Systems nya webbplats, ett projekt som vi är väldigt stolta över. COS Systems är en av Sveriges snabbast växande IT-leverantörer. De specialiserar sig på planering och drift av fibernät och arbetar nu världen över. Vårt uppdrag var att producera en mer personlig webb som tydligt speglar varumärket. Vi blev förstås väldigt glada då vi fick förfrågan att ta fram denna förbättrade visuella identitet – Stort tack för förtroendet!

Här är ett exempel på hur färg och form sätter en tydlig prägel på startsidan:

Färgpaletten som vi arbetade med innehåller neutrala toner, detta låter den gröna färgen i logotypen ta mer plats. Formspråket och de grafiska elementen skapar stark igenkänning i alla typer av material och medieplattformar. Vi arbetade mycket med lekfulla former och kreativa formuleringar som gör hela webben mer personlig.
 
Exemplet nedan visar på hur detta genomsyrar hela hemsidan samt den digitala annonseringen:
 
 
Några av våra ledord under projektet var att den skulle vara personlig, clean och ha lite mer ”edge”.
 
Då COS Systems har hela världen som marknad skapade vi även en illustration med visuella effekter till startsidan:
 
 

Centralt för alla våra webbprojekt är möjligheten att mäta affärsvärde, denna webb är inget undantag. Våra kunder ska alltid ha möjlighet att veta hur många affärer hemsidan genererar. På så vis kan vi redovisa för kunden att vår marknadsföring är en verklig investering.

Tack för ett roligt samarbete, COS Systems!

Jo, vi är ett Superföretag!

Jo, vi är ett Superföretag!

Förra veckan fick vi ett glädjande besked – Vi är med när Veckans affärer och Bisnode listar Sveriges Superföretag 2020! Vi är fantastiskt glada och framförallt stolta över att ha kvalat in på superlistan. Utmärkelsen är en bekräftelse på att hårt arbete och driv lönar sig! Det är även ett kvitto på att vi gör rätt saker, bryter branschmönster och har nöjda kunder.

Vad är egentligen ett Superföretag, kanske ni undrar? För att få klassas som Superföretag måste man uppfylla ett antal högt ställda kriterier. Företaget måste öka både sin vinst och omsättning samtidigt som man visar på stabilitet och långsiktighet. Kriterierna måste även uppfyllas under minst fyra år i rad.


Jo, här är supergänget! 

Listan över Superföretag skiljer sig från många andra listor. Det finns ingen jury utan sammanställningen bygger på olika parametrar som visar på företagens ekonomiska prestationsförmåga.

Vår superprestation innebär att vi levt upp till högt ställda krav på;

  • Tillväxt
  • Vinst
  • Avkastning
  • Effektivitet
  • Kapitalstruktur
  • Finansiering

Tack för den fina utmärkelsen, och tack till våra fantastiska kunder som är en stor del av vår framgångsresa!

Hur kan vi hjälpa dig?

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Mejla oss.