Ny webbplats – COS Systems

Under året har vi arbetat med många nya spännande projekt. Ett av dessa är COS Systems nya webbplats, ett projekt som vi är väldigt stolta över. COS Systems är en av Sveriges snabbast växande IT-leverantörer. De specialiserar sig på planering och drift av fibernät och arbetar nu världen över. Vårt uppdrag var att producera en mer personlig webb som tydligt speglar varumärket. Vi blev förstås väldigt glada då vi fick förfrågan att ta fram denna förbättrade visuella identitet – Stort tack för förtroendet!

Här är ett exempel på hur färg och form sätter en tydlig prägel på startsidan:

Färgpaletten som vi arbetade med innehåller neutrala toner, detta låter den gröna färgen i logotypen ta mer plats. Formspråket och de grafiska elementen skapar stark igenkänning i alla typer av material och medieplattformar. Vi arbetade mycket med lekfulla former och kreativa formuleringar som gör hela webben mer personlig.
 
Exemplet nedan visar på hur detta genomsyrar hela hemsidan samt den digitala annonseringen:
 
 
Några av våra ledord under projektet var att den skulle vara personlig, clean och ha lite mer ”edge”.
 
Då COS Systems har hela världen som marknad skapade vi även en illustration med visuella effekter till startsidan:
 
 

Centralt för alla våra webbprojekt är möjligheten att mäta affärsvärde, denna webb är inget undantag. Våra kunder ska alltid ha möjlighet att veta hur många affärer hemsidan genererar. På så vis kan vi redovisa för kunden att vår marknadsföring är en verklig investering.

Tack för ett roligt samarbete, COS Systems!

Jo, vi är ett Superföretag!

Jo, vi är ett Superföretag!

Förra veckan fick vi ett glädjande besked – Vi är med när Veckans affärer och Bisnode listar Sveriges Superföretag 2020! Vi är fantastiskt glada och framförallt stolta över att ha kvalat in på superlistan. Utmärkelsen är en bekräftelse på att hårt arbete och driv lönar sig! Det är även ett kvitto på att vi gör rätt saker, bryter branschmönster och har nöjda kunder.

Vad är egentligen ett Superföretag, kanske ni undrar? För att få klassas som Superföretag måste man uppfylla ett antal högt ställda kriterier. Företaget måste öka både sin vinst och omsättning samtidigt som man visar på stabilitet och långsiktighet. Kriterierna måste även uppfyllas under minst fyra år i rad.


Jo, här är supergänget! 

Listan över Superföretag skiljer sig från många andra listor. Det finns ingen jury utan sammanställningen bygger på olika parametrar som visar på företagens ekonomiska prestationsförmåga.

Vår superprestation innebär att vi levt upp till högt ställda krav på;

  • Tillväxt
  • Vinst
  • Avkastning
  • Effektivitet
  • Kapitalstruktur
  • Finansiering

Tack för den fina utmärkelsen, och tack till våra fantastiska kunder som är en stor del av vår framgångsresa!

Vårt projekt inom turismsamarbete prisas internationellt!

Vårt projekt inom turismsamarbete prisas internationellt!

I fjol tog vi fram en hemsida åt ett fantastiskt internationellt turismsamarbete, Kvarken Destinations. Nu tilldelas projektet en internationell utmärkelse – Scandinavian Outdoor Award (SOA) inom kategorin Best Inspiration.

Kvarken Destinations är ett Botnia-Atlantica turismprojekt och en långsiktig satsning inom turismbranschen i Kvarkenområdet, både i Finland och Sverige. Projektets webbplats, som vi tog fram i höstas, riktar sig till researrangörer och resemedia. Webben har en avancerad kartfunktion och en innehållsrik contentbank som tillsammans hjälper till att lyfta fram Kvarkenområdets sju destinationer och dess otaliga besöksmål på ett lockande sätt.

SOA-prisets jury utgjordes av internationella researrangörer specialiserade inom området outdoor och adventure -resande i Skandinavien samt av turismexperter. Deras motivering löd:

”Den gränsöverskridande turismen i projektet framstår som väldigt inspirerande, speciellt i tider av växande nationalism. Tack vare det gränsöverskridande projektet, har regionen vidareutvecklats och kan presentera sig på ett kraftfullt sätt. I bemärkelsen inspiration, betonade juryn även webbplatsen www.kvarkendestinations.com samt sociala mediakanaler som enastående.”

Riktigt fina nyheter som bidrar med framtidstro för hela turism- och resebranschen i regionen under dessa osäkra tider. Vi gratulerar hela projektteamet och alla researrangörer samt tackar för ett framgångsrikt samarbete!

Läs mer om utmärkelsen här
Se även caset på vår webb

Ålö skriver nytt avtal med Jo Kommunikation

Ålö skriver nytt avtal med Jo Kommunikation

Under hösten har lantbruksmaskinsföretaget Ålö låtit Umeåbyrån Jo Kommunikation testa en rad nya digitala marknadsföringslösningar för deras verksamhet. Resultatet har varit positivt och Ålö har nu skrivit ett ramavtal med byrån. 

Ålö tillverkar lantbruksmaskiner och är idag en stark aktör på världsmarknaden. Under 2019 beslutades det att Ålös digitala resa skulle trappas upp och de gick då till Umeåbyrån Jo Kommunikation. Samarbetet startade under hösten med ett antal digitala marknadslösningar. Höstens uppdrag har gynnat Ålö som nu har beslutat att gå in i ett ramavtal med Jo Kommunikation för dess globala marknadsföring och webbutveckling.

– Vi är ett företag som ligger längst fram i vår bransch och det ska vi givetvis göra på nätet också. Vi har valt Jo Kommunikation som partner för att nå kunderna i hela världen på ett digitalt och smidigt sätt, säger Niklas Åström, VD på Ålö.

Det nya samarbetet inleds under 2020.

– Vi jobbar stenhårt för att ligga i absolut framkant med att hjälpa våra kunder öka sina affärer digitalt och detta förtroende är ett fint kvitto på det. Det är en jättespännande resa vi gör med Ålö just nu med ett väldigt tydligt mål; öka deras försäljning, kommenterar Edvin From, Byråledare på Jo Kommunikation.

Jo Kommunikation startade 2012 med syftet att vara en helhetsleverantör inom marknadsföring. Byrån arbetar idag till största del digitalt med bland annat webb, digital annonsering och försäljning med strategin att mäta hur mycket kunderna får för sina investerade pengar. Idag finns totalt 16 anställda tillsammans med systerbolaget Digipartner.

– Jag känner mig superstolt över att få förtroendet av ett så stort och fint företag som Ålö. Avtalet är ännu ett bevis på att vår affärsidé om att jobba med att redovisa avkastning från våra marknadsföringsinsatser är rätt, avslutar Edel Puntonet, VD på Jo Kommunikation.

Vårt samarbete har blivit uppmärksammat i både Resumé och VK.

Hur kan vi hjälpa dig?

Mejla oss.