Ny webbplats – BL-Interiör

Ett av fjolårets många webbprojekt var BL-Interiörs nya hemsida. BL-Interiör är ett av Norrlands största golvföretag med ca. 50 medarbetare som jobbar med engagemang, kompetens och ansvar. Företaget kontaktade oss med en önskan om en ny användarvänlig och fräsch webbplats – det fixade vi med stor glädje!

Alla våra webbprojekt byggs enligt Googles senaste standarder, därför installerar vi också avancerade digitala mätverktyg på relevanta ställen på sajten. Allt för att kunna hålla koll på resultat och bevisa det affärsvärde som webben skapar åt kunden. För oss på jo. är webben en säljare som jobbar dygnet runt och skapar rätt förutsättningar till effektiv försäljning.

Så här såg webben ut innan vårt samarbete:

Och här ser ni slutresultatet:

Genom hela webbprojektet tog vi hänsyn till tre olika kundgrupper som BL-Interiör jobbar med: privat-, fastighets- och företagskunder. Alla olika typer av kunder har en egen flik på webben så att innehållet anpassas för just deras behov.

I detta projekt ingick även en särskild produktpresentationsdel. För att lyfta fram olika leverantörers produkter så designade och kodade vi ”Välj golv”-delen enligt kundens önskemål. Där presenteras olika golv som BL-Interiör erbjuder.

Besökaren kan dessutom bläddra igenom produkter genom smidiga filtrerings- och sorteringsfunktioner, och be om en offert via ett enkelt kontaktformulär.

Sist men inte minst, en ny webbplats behöver givetvis nya fina bilder. Först fotade vi i företagets showroom på Västerslätt innan vi fortsatte vidare för att fota tidigare uppdrag och arbetsplatser.

För att utnyttja den nya webbplatsen på bästa sätt så fortsätter vi att samarbeta genom digital marknadsföring – där möjligheterna är oändliga.

Tack för förtroendet, BL-Interiör!

Webbprojekt – Kvarken Destinations

Sedan i våras har vi skapat magi inom internationell turism! Vi fick nämligen äran att ta fram en webb för Kvarken Destinations – ett gränsöverskridande projekt där flera svenska och finska destinationsbolag samverkar för ökad uppmärksamhet kring deras fantastiska besöksmål. Webbplatsens huvudsakliga målgrupp är både utländska och inhemska researrangörer men den tilltalar även den ressugne privatpersonen.

Precis som kunden önskat så skapade vi en modern webb med riktigt smarta funktioner. Så här ser den färdiga webben ut:

Projektets mål var att lyfta fram det stora utbudet av fantastiska besöksmål och aktiviteter som finns i Kvarkenområdet. Destinationer som är med i projektet erbjuder allt från natur- och familjeaktiviteter till mat, dryck och sevärdheter.

Information under varje enskilda aktivitetskategori och destination presenteras i snygga inforutor, även kallade ”lightbox”.

En avancerad kartfunktion ingick i uppdraget vilket bland annat innebar en koppling mot Googles API.
Tack vare denna funktion håller kartan besökarna uppdaterade om besöksmålens öppettider, adresser och recensioner – automatiskt! På några sekunder ger kartan en bra överblick över hela regionens sevärdheter, visst låter det smidigt?

Möjligheten att filtrera kartans innehåll enligt önskemål på aktiviteter eller/och destinationer gör att besökaren snabbt hittar rätt.

Som alla våra webbprojekt, är även denna webbplats självklart byggd enligt Googles senaste standarder och har en responsiv design som ser lika fin ut på alla skärmar.

Sammanfattning: Ett riktigt roligt samarbete som nu leder till fler besökare till Kvarkenområdet och mer uppmärksamhet internationellt!

Jo, vi är ett gasellföretag!

Jo, vi är ett gasellföretag!

Under förra veckan fick vi de fantastiska nyheterna – Vi har blivit utsedda till Gasellföretag av Dagens Industri. Vi är otroligt glada och framförallt stolta över den fina utmärkelsen. Det bekräftar att vi är ett av Sveriges snabbast växande företag med en sund verksamhet. Ett väldigt fint, om inte det finaste, tecknet på att vårt hårda jobb lönar sig och att våra kunder är nöjda.

Di Gasell är en utmärkelse som har delats ut av Dagens Industri de senaste 20 åren. Det finns ungefär en halv miljon aktiebolag i Sverige och endast en knapp procent av dessa blir Gasellföretag. Under varje höst arrangerar Dagens Industri gasellgalor runt om i landet där alla vinnare från respektive län uppmärksammas. Vi kommer att vara på plats under galan i Umeå den 22 oktober och fira.


Några av oss på Jo. Vi är idag 12 medarbetare men alla var inte på plats vid fototillfället.

 

För att ett företag ska få utses till Gasell måste det uppfylla vissa kriterier;

  • En omsättning som överstiger 10 miljoner kronor, enligt den senaste årsredovisningen.
  • Minst tio anställda, enligt den senaste årsredovisningen.
  • Minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och senaste räkenskapsåret i den fyraåriga undersökningsperioden.
  • Ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren.
  • Ett positivt samlat rörelseresultat för de fyra senaste räkenskapsåren.
  • I allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner.
  • Sunda finanser.

Motiveringen från Dagens Industri:

Ditt företag uppfyller alla högt ställda krav på ett Gasellföretag. Vi på Dagens industri tycker att det gör dig till en av Sveriges hjältar.
Du har byggt ett av Sveriges snabbast växande och mest lönsamma företag. Du skapar jobb för människor, du driver tillväxt för Sverige och inspirerar andra att följa i dina fotspår.

En merit som helt klart är värt att fira! Tack till Dagens Industri, alla medarbetare och våra underbara kunder. Vår resa har bara börjat och vi ser fram emot många, minst lika roliga år tillsammans!

Hemsida och varumärkesarbete – Umeå Hemteknik

Sedan början på sommaren har vi jobbat med Umeå Hemteknik, ett team av skickliga hantverkare som bland annat reparerar och installerar vitvaror och luftvärmepumpar i hela Västerbotten.

Uppdraget från företaget var bland annat att öka igenkännandet genom ett varumärkesarbete. Vi började med att ta fram en logotyp och grafisk profil. I logotypen kombinerar vi en skiftnyckel med en on/off knapp – detta speglar två viktiga delar av Umeå Hemtekniks dagliga arbete.

Nästa steg var att skapa en webbplats. Önskemålet var ett modernt och snyggt grafiskt utseende samt hög användarvänlighet. Genom hela webbprojektet koncentrerade vi oss på att anpassa hemsidan till tre olika kundgrupper; Privat-, Fastighets- och Företagskunder, som skulle få relevant innehåll under respektive flik. Det var också jätteviktigt att alla kunder skulle kunna boka olika typer av service genom ett avancerat kontaktformulär.

Det centrala för alla våra webbprojekt är att mäta affärsvärde – denna webb är inget undantag. Våra kunder ska alltid ha möjlighet att veta hur många affärer hemsidan genererar, vilket är varför vi har lagt till mätpunkter runt om på den nya webben. På det sättet visar vi för kunden att marknadsföring är en investering på riktigt!

Nu är webben lanserad – kolla hur fint det blev:

I designen lyfter vi fram Umeå Hemtekniks nya grafiska profil med fräscha färger som vi tycker speglar företagets starka lokala identitet. Dessutom med en snygg bild på Umeå.

Som önskat är kontaktformuläret anpassat efter respektive kundgrupp. Formuläret gör det enkelt för kunden att boka olika typer av service samt att be om offert. Vi hjälper Umeå Hemtekniks kunder (och medarbetare) med en särskild funktion som vi tog fram: formuläret visar var serienumret brukar stå på varje typ av vitvara. Företaget behöver nämligen veta detta inför varje enskilt underhåll eller reparation. Vi har gjort det enkelt och tydligt för kunden att hitta serienumret – då blir kontakten för all typ av service smidig för både kunden och företaget redan från start.

I uppdraget ingick också en porträttfotografering. Vi fotade hela teamet tillsammans – med verktyg som rekvisita såklart. Även teamets fluffigaste medlem, lilla Sven-E, fick vara med!

Dessutom har vi hjälpt Umeå Hemteknik med övrigt grafiskt material som bland annat visitkort och andra trycksaker.

Det är alltid kul att utveckla och lyfta fram ett varumärke tillsammans med en kund. Som tur är, nu när uppdraget är slutfört, får vi fortsätta att samarbeta med Umeå Hemteknik inom digital marknadsföring. Tack för förtroendet och att vi får vara med på er resa!

Jo, vi vill mer!

Jo, vi vill mer!

De senaste åren har för oss varit fulla av roliga uppdrag, spännande medarbetare och viktiga erfarenheter – vilket format oss till det jo. som vi är idag. Det har varit motgångar, det har varit framgångar men framför allt har det varit väldigt lärorikt och oerhört kul. Något som vi dock sällan gör är att nöja oss med det vi har, så vi strävar alltid efter nästa milstolpe som kan ta oss framåt.

Tillsammans med Digipartner, Umeås nya digitalbyrå som delägs av jo., är vi säkra på att vi är på helt rätt väg. Målet för både jo. och Digipartner är att växa så att vi kan fortsätta utmana oss själva – vilket i sin tur kommer att resultera i bättre, snyggare och smartare lösningar för våra kunder. En win-win-win, helt enkelt.

Vårt första stora kliv ditåt är taget, och vi kan nu stolt presentera vårt senaste tillskott: Adam Lundquist.
Adam kommer att arbeta som kundansvarig säljare för både jo. och Digipartner, vilket känns som en given lösning då jo. producerar webb och annat grafiskt material, samtidigt som Digipartner analyserar och optimerar det arbete som vi gjort. En helhetslösning för våra kunder med andra ord, med största fokus på konvertering och avkastning på investerade reklampengar.

Adam har samlat på sig flera års erfarenhet och kunskap av försäljning av hemsidor och digital marknadsföring sedan tidigare, och är förutom det en grymt härlig person med mycket driv och skratt, vilket gör att han redan nu landat hos oss som handen i handsken, eller fisken i vattnet om man så vill.

I och med rekryteringen av Adam hoppas vi på att fortsätta växa utanför vår hemstad, men även stärka vår position på hemmaplan i Umeå. Så säg hej till Adam, och hej till ett jo. och Digipartner som vill mer!

Hur kan vi hjälpa dig?

Boka möte.