Vår fartfyllda kick-off 2020

Förra veckan var det äntligen dags för Jo Kommunikations kick-off/konferens 2020! En riktig rivstart på det nya året. På fredagmorgon begav vi oss iväg till en hemlig destination. Då början på året är högsäsong för förkylningar kunde tyvärr inte hela gänget följa med. Men hela 13 peppade själar lyckades klara sig undan sjukdomar och VAB.

Vi fick alla plats i en minibuss + en bil. Det var många gissningar under vägen, men Edel och Billy (som var de enda som visste var vi skulle) höll hemligheten tills vi kom fram! Hotell Lappland i Lycksele blev det, och vistelsen bjöd på massor med roliga överraskningar.

Konferensdagen började med samarbetsövningar och en sammanfattning av 2019. Det är alltid lika häftigt att se tillbaka på årets höjdpunkter – Gasell-priset, nya kunder och uppdrag, hela 7 stycken(!) nya kollegor – för att nämna några. Sedan planerade vi våra mål för 2020 och utan att avslöja för mycket så kommer det bli ett r i k t i g t spännande år för oss på jo! Alla var också överens om att hotellet bjöd på bästa konferenssnacksen någonsin – en lösgodisbuffé och mjukglassmaskin – ja, tack!

Efter att alla mål var uppsatta fick vi årets adrenalinkick med en teambuildingsaktivitet som ingen av oss hade testat tidigare – is-gokart på älven! Banan på Umeälven hade många utmanande svängar där många körde in i kanten eller snurrade runt – allt för att öka spänningen i varje deltävling! I Lycksele var det riktigt vintrigt och massor med snö som säkerställde mjuka kanter på banan, alltså hög trafiksäkerhet.

 

 

Alla kämpade hårt för att hamna i finalen men till slut blev finalisterna Tommi, Billy, Anton, Kristopher och Adam. Efter fem adrenalinfyllda varv tog den superduktige Anton guld och fick en jättepokal. Om ni får en chans att prova på iskarting – gör det!

Sedan hade vi även en föreläsning om de senaste medietrenderna – riktigt lärorikt var det! Kvällen spenderade vi på spa, både ute och inne, och åt en tre-rätters middag. På lördagsmorgonen körde vi hem med massor av roliga minnen och ett ännu starkare team.

PS: Vill du se mer från vårt fartfyllda dygn så håll utkik efter vår aftermovie – det är feelgood och adrenalin på väg!

Ny webbplats – BL-Interiör

Ett av fjolårets många webbprojekt var BL-Interiörs nya hemsida. BL-Interiör är ett av Norrlands största golvföretag med ca. 50 medarbetare som jobbar med engagemang, kompetens och ansvar. Företaget kontaktade oss med en önskan om en ny användarvänlig och fräsch webbplats – det fixade vi med stor glädje!

Alla våra webbprojekt byggs enligt Googles senaste standarder, därför installerar vi också avancerade digitala mätverktyg på relevanta ställen på sajten. Allt för att kunna hålla koll på resultat och bevisa det affärsvärde som webben skapar åt kunden. För oss på jo. är webben en säljare som jobbar dygnet runt och skapar rätt förutsättningar till effektiv försäljning.

Så här såg webben ut innan vårt samarbete:

Och här ser ni slutresultatet:

Genom hela webbprojektet tog vi hänsyn till tre olika kundgrupper som BL-Interiör jobbar med: privat-, fastighets- och företagskunder. Alla olika typer av kunder har en egen flik på webben så att innehållet anpassas för just deras behov.

I detta projekt ingick även en särskild produktpresentationsdel. För att lyfta fram olika leverantörers produkter så designade och kodade vi ”Välj golv”-delen enligt kundens önskemål. Där presenteras olika golv som BL-Interiör erbjuder.

Besökaren kan dessutom bläddra igenom produkter genom smidiga filtrerings- och sorteringsfunktioner, och be om en offert via ett enkelt kontaktformulär.

Sist men inte minst, en ny webbplats behöver givetvis nya fina bilder. Först fotade vi i företagets showroom på Västerslätt innan vi fortsatte vidare för att fota tidigare uppdrag och arbetsplatser.

För att utnyttja den nya webbplatsen på bästa sätt så fortsätter vi att samarbeta genom digital marknadsföring – där möjligheterna är oändliga.

Tack för förtroendet, BL-Interiör!

Webbprojekt – Kvarken Destinations

Sedan i våras har vi skapat magi inom internationell turism! Vi fick nämligen äran att ta fram en webb för Kvarken Destinations – ett gränsöverskridande projekt där flera svenska och finska destinationsbolag samverkar för ökad uppmärksamhet kring deras fantastiska besöksmål. Webbplatsens huvudsakliga målgrupp är både utländska och inhemska researrangörer men den tilltalar även den ressugne privatpersonen.

Precis som kunden önskat så skapade vi en modern webb med riktigt smarta funktioner. Så här ser den färdiga webben ut:

Projektets mål var att lyfta fram det stora utbudet av fantastiska besöksmål och aktiviteter som finns i Kvarkenområdet. Destinationer som är med i projektet erbjuder allt från natur- och familjeaktiviteter till mat, dryck och sevärdheter.

Information under varje enskilda aktivitetskategori och destination presenteras i snygga inforutor, även kallade ”lightbox”.

En avancerad kartfunktion ingick i uppdraget vilket bland annat innebar en koppling mot Googles API.
Tack vare denna funktion håller kartan besökarna uppdaterade om besöksmålens öppettider, adresser och recensioner – automatiskt! På några sekunder ger kartan en bra överblick över hela regionens sevärdheter, visst låter det smidigt?

Möjligheten att filtrera kartans innehåll enligt önskemål på aktiviteter eller/och destinationer gör att besökaren snabbt hittar rätt.

Som alla våra webbprojekt, är även denna webbplats självklart byggd enligt Googles senaste standarder och har en responsiv design som ser lika fin ut på alla skärmar.

Sammanfattning: Ett riktigt roligt samarbete som nu leder till fler besökare till Kvarkenområdet och mer uppmärksamhet internationellt!

Jo, vi är ett gasellföretag!

Jo, vi är ett gasellföretag!

Under förra veckan fick vi de fantastiska nyheterna – Vi har blivit utsedda till Gasellföretag av Dagens Industri. Vi är otroligt glada och framförallt stolta över den fina utmärkelsen. Det bekräftar att vi är ett av Sveriges snabbast växande företag med en sund verksamhet. Ett väldigt fint, om inte det finaste, tecknet på att vårt hårda jobb lönar sig och att våra kunder är nöjda.

Di Gasell är en utmärkelse som har delats ut av Dagens Industri de senaste 20 åren. Det finns ungefär en halv miljon aktiebolag i Sverige och endast en knapp procent av dessa blir Gasellföretag. Under varje höst arrangerar Dagens Industri gasellgalor runt om i landet där alla vinnare från respektive län uppmärksammas. Vi kommer att vara på plats under galan i Umeå den 22 oktober och fira.


Några av oss på Jo. Vi är idag 12 medarbetare men alla var inte på plats vid fototillfället.

 

För att ett företag ska få utses till Gasell måste det uppfylla vissa kriterier;

  • En omsättning som överstiger 10 miljoner kronor, enligt den senaste årsredovisningen.
  • Minst tio anställda, enligt den senaste årsredovisningen.
  • Minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och senaste räkenskapsåret i den fyraåriga undersökningsperioden.
  • Ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren.
  • Ett positivt samlat rörelseresultat för de fyra senaste räkenskapsåren.
  • I allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner.
  • Sunda finanser.

Motiveringen från Dagens Industri:

Ditt företag uppfyller alla högt ställda krav på ett Gasellföretag. Vi på Dagens industri tycker att det gör dig till en av Sveriges hjältar.
Du har byggt ett av Sveriges snabbast växande och mest lönsamma företag. Du skapar jobb för människor, du driver tillväxt för Sverige och inspirerar andra att följa i dina fotspår.

En merit som helt klart är värt att fira! Tack till Dagens Industri, alla medarbetare och våra underbara kunder. Vår resa har bara börjat och vi ser fram emot många, minst lika roliga år tillsammans!

Hur kan vi hjälpa dig?

Boka möte.