Nu har vi överträffat oss själva igen! Parallellt med renoveringen av TC i folkets hus har vi på jo. tagit fram en helt ny webb som matchar deras ambition med restaurangen. Den nya hemsidan lanserades i veckan!

I en folklig atmosfär serveras mat lagad på bra råvaror som tillagas utan genvägar, där de norrländska smakerna är tydliga. Magen är i fokus men viktigast är upplevelsen och känslan efter ett besök på TC. Det tog vi fasta på och startade processen.

Innan vi fick uppdraget såg hemsidan ut så här:

Vi började med att se över varumärket och tog fram en ny grafisk profil som matchar det TC står för. Här gäller det att välja rätt färger, tonalitet och bygga en användarvänlig hemsida som är lätt att hitta på. Titta så fint det blev!


Vi har kort tid på oss att få besökarna att stanna kvar på hemsidan (det handlar om några få sekunder). Det första besökaren ser är bilderna. Med styling, rätt ljus och Edel, vår skickliga fotograf, fick vi till en effektfull känsla i bilderna:


Vi fick även det superroliga uppdraget att ta fram en ny strategi för TC:s närvaro i sociala medier. Precis som vanligt tog vi fram en smart instruktionsbok där vi svarar på frågor som Vilka kanaler ska vi välja? När ska vi publicera och hur ofta? Vad ska vi ha för innehåll? Går det att göra reklam i sociala medier? Det är vanliga och relevanta frågor på företag som vi gärna hjälper till att räta ut!


I samband med att hemsidan lanserades drog en digital kampanj som vi tog fram för TC igång. Geografiskt styrt på utvalda hemsidor och på Facebook!

Vi är så glada och stolta över att TC gav oss ett så stort och roligt uppdrag där vi får använda så många av våra kompetenser. Flexibel och effektiv projektledare, vass grafisk formgivare med känsla för färg och form, fotograf med snygghetsgaranti, skribent som tagit fram texter som känns i magen och vår sociala medie-strateg som kan Facebook och Instagram på djupet.