Vi har ännu en gång överträffat oss själva och levererat en riktigt snygg och användarvänlig webbsida. Idag lanseras Riksnets nya webbsida och så här säger Mattias Suup, som är Head of Riksnet:

”Jag och hela ledningen är djupt imponerade över vilket fantastiskt resultat Jo Kommunikation skapat på så kort tid. Hög kvalitet och rakt på sak utan krångel.”

Riksnet är en lokal uppstickare som ägs av Zitius, som i sin tur är ett dotterbolag till Telia Sonera. Sedan starten 2004 har företaget utmanat sig själva och sina konkurrenter. Deras vision är att alla i Sverige ska ha riktigt bredband och stor valfrihet i sitt val av bredband, telefoni och TV. Istället för att fastna i tekniksnack om hastighet, kapacitet och infrastruktur har Riksnet tagit fasta på vad kunderna tjänar på att välja dem. Det tog vi fasta på när vi såg över varumärket.


Vi fick i uppdrag att se över hela varumärket och började därför från början. Tillsammans tog vi fram en ny varumärkesplattform som berättar vad företaget står för, vill, kan och har för möjligheter. Det var vår utgångspunkt när vi putsade till logotypen och tog fram en ny grafisk profil. Nästa steg var att göra en helt ny hemsida.

Så här såg den ut innan:  

Så här ser Riksnets nya användarvänliga webbsida ut efter att vi gjort om den helt:


Den nya webben signalerar det Riksnet står för. De är din trygga kompis som vill dig väl. De lyssnar på dig, binder inte fast dig i långa avtal och luras inte. Riksnet är personligt, okomplicerat och prisvärt. Riksnet är uppkoppling för dig.

Allt detta har vi levererat på, håll i dig nu, sex veckor. Vi har även fotat medarbetarna och flera miljöbilder samt tagit fram en stor digital kampanj som lanseras i dagarna.

Vi tackar för förtroendet och för ett fantastiskt samarbete. Vi på jo. vill vara din kommunikationspartner, inte bara din leverantör. Då blir det så här bra!