Vi har fått en systerbyrå


Från vänster Edel Puntonet, VD på Jo Kommunikation, beachvolley-stjärnan Björn Berg, och Edvin From, grundare av Jo Kommunikation.

Mediabruset är större än någonsin, men känn lugnet. Vi ska ha ett nära samarbete med Umeås senaste mediaföretag Nalta Media.

Vår VD Edel och byråledare Edvin startar företaget tillsammans med beachvolly-stjärnan Björn Berg, som har lång erfarenhet från branschen. Nalta Media kommer att fokusera på digital annonsering, så kallad programmatic buying. Det är ett kraftfullt verktyg för att kunderna ska kunna nå ut till rätt personer på rätt sätt utan krångel. Visst låter det toppen?

Kom ihåg bara att ni måste träffa med rätt budskap också för att få bästa effekt. Därför kommer Nalta Media och vi på Jo kommunikation ha ett nära samarbete. Vi hjälper till med innehållet och Nalta Media ställer in platser, tid, datorer, mobiltelefoner och mycket mer för att skapa kampanjer som träffar rätt.

Här kan du läsa VK:s artikel om Nalta Media.

Glada nyheter!

Efter påskledigheten påbörjar Alexandra Malmqvist Olsson sin nya tjänst som strateg och skribent hos oss på Jo kommunikation, och vi längtar!

Alexandra har tidigare varit marknadschef på Ohlssons Tyger, med 19 butiker runt om i Sverige. Hon har lång erfarenhet av kundnöjdhet, kommunikation och marknadsstrategier.

Tillsammans ska vi bygga starka varumärken genom tydlig strategi, mycket passion och ett jädrar anamma.

Tidningen VK har uppmärksammat vår nyrekrytering, här kan ni läsa mer.

Välkommen till vårt team Alexandra!

Digital kampanj tillsammans med USM

USM, Umeås kanske trevligaste och mest centrala gym, gav oss i uppdrag att ta fram en kampanj som skulle sträcka sig från november till och med januari. Syftet med kampanjen var att medvetengöra fler om USM:s två fantastiska anläggningar, och samtidigt informera om att anläggningarna må vara nya och fräscha, men med samma härliga personal, personlighet och värme bakom.

Vi ville lyfta USM:s fantastiska personal, och fotade därför instruktörerna på gymmet. De fick svara på ett antal frågor kring vad träning och hälsa betyder för dem. Det visade sig inte helt oväntat att personalen lever för sitt USM och sina medlemmar, och kan inte tänka sig ett liv utan det.

Vi valde att lansera kampanjen digitalt, för att få fler att läsa mera om och kika på de nya anläggningarna via USM:s hemsida.

Resultat:
I och med den digitala kampanjen drev vi riktigt bra med trafik till hemsidan. Det ledde till att fler fick upp ögonen och blev intresserade av USM:s anläggningar. Det var även fler som tecknade medlemskap i år, än föregående år, samma period. En lyckad kampanj helt enkelt!

Lottas Omsorg

 

Lottas Omsorg är ett lokalt omsorgsföretag i Umeå och vi fick uppdraget att göra om deras webbplats. Under våra möten med personalen insåg vi att de är väldigt engagerade och passionerade i sitt jobb och detta ville vi självklart fånga och ta fram till hemsidan. Detta gjorde vi bland annat med hjälp av vår fotograf Edel som fotade deras personal tillsammans med deras kunder i hemmamiljö.


För den nya webbplatsen såg vi till att man tydligt kunde skilja på de tre olika affärsområdena inom företaget – Hemtjänst, Personlig assistans och Städtjänst. Webbsidan är självklart responsiv och fungerar lika bra på desktop som på mobil och läsplattor.

 

Till detta skapade vi även nya ikoner som symboliserar de olika affärsområdena.

lottas-foto_blogg

lottas-foto_blogg2

Ovan är ett litet urval av alla bilder som Edel tog under uppdragets gång.

Summering:
En spännande kund som har vuxit snabbt och fortsätter att växa. Det känns därför kul att få vara med på denna resa och hjälpa Lottas Omsorg att nå ut till sina kunder på bästa möjliga sätt.

Placerum

Placerum är ett riktigt spännande Umeå-företag som är otroligt starka på förvaltningssidan idag. Placerum drivs av Anders Ledin & Erik Andersson sedan starten för 10 år sedan och utmanar idag mycket stora aktörer med sin norrländska Private Banking.


Vårt första uppdrag var en ny responsiv webbplats som lyfter deras tjänster och medarbetare på ett proffsigt sätt.

 

Vidare har vi arbetat med deras visuella profil, grafisk profil och marknadsföring för att skapa en stark närvaro på Umeå-marknaden. I ett varumärkesarbete är det viktigt att få med allt från små detaljer som mailsignaturer och dokumentmallar till mer iögonfallande delar som skyltning och reklam.

 

Digitala annonser, printannonser, reklam på taxibilar, flygplatsen m.m. har kombinerats för bästa möjliga effekt.

Summering:
Vilken ära det varit att få hjälpa Placerum att sy ihop en tydlig röd tråd i sin kommunikation. Vi ser fram emot ett fortsatt bra samarbete framöver!

– ”Jo är nära och rakt på sak! En lokal aktör med stort driv och mycket hög kompetensnivå. Påminner om oss själva och för oss är Jo en perfekt kommunikationspartner!”
Anders Ledin, VD på Placerum Kapitalförvaltning.