Vad scrollar du förbi på Instagram utan att stanna upp? Säkert ganska många inlägg. Hur får man då sin Instagram att växa och hur engagerar man sin vant scrollande publik så att dom stannar upp för att läsa just ditt inlägg? Det kan vi på Jo Kommunikation hjälpa dig med.

Instagram har gått från att kännas lite läskigt för många varumärken, till att vara en självklarhet för att nå både befintliga och nya kunder. En virtuell plats där du med ditt företag kan kommunicera nyheter, stärka ditt varumärke, lyfta din personal och såklart – sälja!

Är ditt sätt att kommunicera i perfekt harmoni med ditt varumärke? Linjerar innehållet på ditt Instagramkonto med intresset hos din tänkta publik? Växer ditt Instagramkonto så ökar din varumärkesigenkänning och troligtvis även din omsättning som direkt följd. Har du ett Instagramflöde som är intressant, som håller rätt ton mot din målgrupp och är en visuell fröjd för ögat kommer det inte bara vara roligare för dina följare att gilla, kommentera och följa dig – utan också för den som ska hålla Instagramkontot färskt med inlägg som är träffsäkra, snygga och som säljer. Instagram är en fantastisk möjlighet att synas och höras, och riktigt kul att jobba med när du är stolt över ditt Instagramflöde. Du kan ditt varumärke, ditt företag eller din tjänst – men man kan alltid bli ÄNNU bättre på det man gör, och tydligare när man berättar vad man gör eller säljer.

Gillar man det man ser, vill man veta mer och vill man veta mer så klickar man sig vidare. Det klicket som började med att scrolltummen stannade upp för en kort stund för att någon ville titta på just ditt inlägg genererar förhoppningsvis i sin tur ett besök på din hemsida. Det klicket kanske slutar med ett ”lägg i varukorg”, ett samtal eller en bokning där du fått en ny, nöjd kund. Instagram är mer än image, det är din möjlighet att prata med nya och gamla kunder på det sättet som känns rätt för dig och din målgrupp.

Det handlar om en harmonisk kombination av:
Vad vill du visa upp? Samt vad skulle dina kunder vilja se, ha och läsa mer om?
Glöm inte bort att kunderna måste påminnas om hur dom handlar, bokar eller når dig i inläggen du skriver. Kom ihåg att det kan vara någon som läser som aldrig varit i kontakt med ditt varumärke eller tjänst förut. Skriv varje Instagraminlägg utifrån den förutsättningen.

Bör du vara formell eller ha en mer laidback ton när du pratar med dina kunder? Vad funkar med produkten eller tjänsten du säljer?  Vi hjälper dig gärna att komma fram till den gyllene formeln för att optimera ditt Instagramflöde och varumärke.

Att härliga, inspirerande och vackra bilder ger många likes på Instagram är ingen hemlighet. Alla har inte en tjänst eller produkt som fungerar bredvid ett knippe bildsköna rosor – men räds ej, bildmässigt handlar det om motivet, bildkompositionen, ljuset, skärpan och känslan. Att det du säljer eller förmedlar känns proffsigt, utan att för den delen behöva kännas stelt eller tillgjort. Det går att få till med vilken produkt eller tjänst som helst, det gäller bara att vara kreativ och vi älskar att vara kreativa.

Vi ser framemot att hjälpa dig bli en Instagramraket!