Norrgruppen


I veckan lanserades Norrgruppens nya webb, som vi på Jo Kommunikation har tagit fram. En ny fräsch webb som signalerar det företaget står för och erbjuder, starka mediakanaler för dig som vill annonsera i Norrbotten och Västerbotten.

Nu när mediabruset är större än någonsin gäller det att sticka ut. Så vi fick i uppdrag att se över varumärket Norrgruppen, skapa ett nytt visuellt koncept, ta fram en ny webb och skapa en stor annonskampanj, för både digitalt och print, som matchar den nya webbsida.

Så här såg hemsidan ut innan vi fick uppdraget:

Norrgruppen har funnits sedan år 1970 och har tagit fasta på att kommunicera med norrlänningar. Företaget ägs av sex stora mediahus i Norrbotten och Västerbotten.

Visst blev den nya hemsidan snygg!?

Vi tackar för förtroendet och för ett riktigt bra samarbete med Moni och Mia från Norrgruppen. Vi på jo. vill vara din kommunikationspartner, inte bara din leverantör. Då blir det så här bra!

Nu förstärker vi vår ledningsgrupp


Vi har stora visioner för vår kommunikationsbyrå. Därför känns det så roligt att Alexandra nu även är en del av ledningsgruppen tillsammans med vår VD Edel och Edvin, som var med och startade jo.

Alexandra Malmqvist Olsson började hos oss i april och har snabbt kommit in i teamet. Vad vi gillar allra mest med Alexandra är att hon har en förmåga att se hela människan framför sig. Hon ser de små och stora detaljerna, och känner snabbt vad som behövs göras och hur det ska göras för att alla ska bli nöjda. Precis så vill vi jobba på jo. Med stor kundförståelse, värme och tydlighet.

Med över 15 års erfarenhet av kommunikation och kundnöjdhet har Alexandra en spännande bakgrund i olika verksamheter. Nu har Alexandra landat hos oss på jo. och vi ska växa tillsammans. Vår vision är att ha lika många män som kvinnor bland de anställda. Vi har en bit kvar men vi jobbar för det. Vi tror att Alexandras erfarenheter av personal och teambuilding kommer att bidra till att vi på jo. blir en ledande och mycket intressant arbetsgivare.

En rivstart


Vi är riktigt stolta över vår systerbyrå Nalta Media. Idag har gänget gått ut med nyheten om att de tar över avtalet för bussreklam i Umeå. Ett bevis på att inget är omöjligt. Företaget startades i slutet av maj och har redan kommit så här långt, så snabbt!

Bussreklam är toppen. Ditt budskap syns om och om igen när bussarna kör genom stan. Kom ihåg att ni måste träffa med rätt budskap också för att få bästa effekt. Det kan vi på Jo Kommunikation hjälpa dig med!

Här kan du läsa en intervju i VK med Nalta Medias VD Johan.

Tips! Nu firar Nalta Media bussreklamen med ett oslagbart erbjudande. 30% rabatt på alla bokningar som läggs t.o.m 21/8.
Här kan du läsa mer om erbjudandet!

ICA Mariehem Catering

Bli gäst på din fest. Visst låter det härligt? Det här är ett av våra senaste projekt. Vi fick möjlighet att hjälpa ICA Kvantum Mariehem att ta fram en helt ny sajt för deras catering.

Så här såg deras sajt ut innan vårt arbete:

Så här ser den nya sajten som vi tagit fram ut: 

ICA-handlarna Marcus och Sara vill göra det ännu enklare för sina kunder att handla. Vi fick därför uppdraget att ta fram en helt ny webbshop för cateringen. Det blev en riktigt bra lösning där kunderna snabbt och enkelt kan beställa luncher, middagar, helgpaket, bufféer, tårtor m.m.

För att skapa en mer dramatisk känsla som poppar på skärmen valde vi ett uppifrånperspektiv på alla bilder. Det matchar ICA Kvantum Mariehems grafiska profil, men även deras ambition att driva en mataffär med atmosfär. Det ska tala till alla sinnen.

Resultatet av vårt samarbete med Ica ICA Kvantum Mariehem blev en snygg och användarvänlig webbshop. Det känns förstås extra roligt att den är klar lagom till alla sommarens fester!

Vi passade även på att hjälpa till med bilder på det mysiga kaféet som ligger i anslutning till mataffären, samt porträttbilder på alla härliga medarbetare på plats i affären: 

Brännlands Wärdshus


Ingen sommar utan ett besök på Brännlands Wärdshus. Under våren har vi gjort om Kristina och Michael Hansens hemsida från grunden. Den nya hemsidan matchar familjen Hansens visioner för det anrika värdshuset. När vi bygger webb är det alltid viktigt att skapa samma härliga känsla som kundens verksamhet har på riktigt.

Så här såg den förra hemsidan ut:

På den nya hemsidan har vi jobbat mycket med att lyfta fram den stämningsfulla känslan gästerna möts av på plats ute i Brännland. En historisk miljö med hög servicegrad och fantastisk mat, som lagas på råvaror från traktens bönder. Vi tog fram en skiss utifrån Hansens önskemål, fotade alla bilder och tog sedan fram en helt ny hemsida.



Visst blev det fint?

Så fort den nya hemsidan var lanserad satte vi igång med den digitala annonseringen för att driva trafik till den sprillans nya hemsidan. Här har vi samarbetat med vår systerbyrå Nalta Media, som startade sitt arbete med digital annonsering i maj.
”Vi har ställt in platser, tid, datorer, mobiltelefoner och mycket mer, allt för att Brännlands Wärdshus kampanj ska träffa rätt”, berättar Björn Berg, Nalta Media.

Det är så vi på jo. jobbar. Vi skapar träffsäkert innehåll och använder rätt kanaler, i det här fallet våra vänner på Nalta Media för att våra kunders kampanjer ska träffa rätt i mediabruset.