ICA Mariehem Catering

Bli gäst på din fest. Visst låter det härligt? Det här är ett av våra senaste projekt. Vi fick möjlighet att hjälpa ICA Kvantum Mariehem att ta fram en helt ny sajt för deras catering.

Så här såg deras sajt ut innan vårt arbete:

Så här ser den nya sajten som vi tagit fram ut: 

ICA-handlarna Marcus och Sara vill göra det ännu enklare för sina kunder att handla. Vi fick därför uppdraget att ta fram en helt ny webbshop för cateringen. Det blev en riktigt bra lösning där kunderna snabbt och enkelt kan beställa luncher, middagar, helgpaket, bufféer, tårtor m.m.

För att skapa en mer dramatisk känsla som poppar på skärmen valde vi ett uppifrånperspektiv på alla bilder. Det matchar ICA Kvantum Mariehems grafiska profil, men även deras ambition att driva en mataffär med atmosfär. Det ska tala till alla sinnen.

Resultatet av vårt samarbete med Ica ICA Kvantum Mariehem blev en snygg och användarvänlig webbshop. Det känns förstås extra roligt att den är klar lagom till alla sommarens fester!

Vi passade även på att hjälpa till med bilder på det mysiga kaféet som ligger i anslutning till mataffären, samt porträttbilder på alla härliga medarbetare på plats i affären: 

Brännlands Wärdshus


Ingen sommar utan ett besök på Brännlands Wärdshus. Under våren har vi gjort om Kristina och Michael Hansens hemsida från grunden. Den nya hemsidan matchar familjen Hansens visioner för det anrika värdshuset. När vi bygger webb är det alltid viktigt att skapa samma härliga känsla som kundens verksamhet har på riktigt.

Så här såg den förra hemsidan ut:

På den nya hemsidan har vi jobbat mycket med att lyfta fram den stämningsfulla känslan gästerna möts av på plats ute i Brännland. En historisk miljö med hög servicegrad och fantastisk mat, som lagas på råvaror från traktens bönder. Vi tog fram en skiss utifrån Hansens önskemål, fotade alla bilder och tog sedan fram en helt ny hemsida.



Visst blev det fint?

Så fort den nya hemsidan var lanserad satte vi igång med den digitala annonseringen för att driva trafik till den sprillans nya hemsidan. Här har vi samarbetat med vår systerbyrå Nalta Media, som startade sitt arbete med digital annonsering i maj.
”Vi har ställt in platser, tid, datorer, mobiltelefoner och mycket mer, allt för att Brännlands Wärdshus kampanj ska träffa rätt”, berättar Björn Berg, Nalta Media.

Det är så vi på jo. jobbar. Vi skapar träffsäkert innehåll och använder rätt kanaler, i det här fallet våra vänner på Nalta Media för att våra kunders kampanjer ska träffa rätt i mediabruset.

Upab

Umeå city renoveras för fullt just nu. Det här har skapat en viss osäkerhet kring parkering. Ibland behöver man ta bilen till centrum, men vart ska man parkera?

Upab bad oss om hjälp med en kampanj för att förtydliga för Umeåborna och alla hitresta att det går att parkera som vanligt medan Umeå renoveras. Vi valde ordet ’renoveras’ för att poängtera den positiva aspekten av förändringarna som sker. Ibland måste man renovera huset, lägenheten eller stadsmiljön helt enkelt.


Du har säkert sett kampanjen runt om i stan under våren. Allt från flyers, information i P-hus och stora vepor till digitala annonser, både på Facebook och genom digital annonsering. En bred kampanj i flera olika kanaler är viktigt för att effektivt och snabbt möta en bred målgrupp i hela Umeå.

Vi på jo. är glada att vi fick möjligheten att vara med och ta fram en kampanj som skapat tydlig kommunikation åt vår kund Upab.

Megazone

Best action in town. Vi gillar när det händer grejer. Därför var det väldigt roligt att vi fick chansen att ta fram en helt ny webbsida till nöjeshuset Megazone i Umeå.

Megazone är en nöjesanläggning mitt i city. Här finns allt från fartfylld action som Laserdome till mer kluriga aktiviteter som Fortet med 26 celler, även en stor biljardhall och arkadhall. Den som vill kan även hyra Segways och cruisa genom Umeå. Man blir hungrig av att ha kul, så det finns givetvis en restaurang.




Vi har tagit fram en webbsida med ett helt nytt boknings- och beställningssystem, vilket var en spännande utmaning som gett oss nya idéer. Uppdraget var att se till att gästerna snabbt och enkelt hittar rätt aktiviteter på Megazone. Vi är riktigt stolta över lösningen. Vår webbutvecklare Joakim har löst det riktigt snyggt!

Resultat: Megazone fick en helt ny hemsida med ett smidigt system för bokningar för att gästerna snabbt och enkelt ska hitta rätt aktiviteter. Förutom ny webbsida har vi tagit alla bilder och formgivit nya menyer. Vi tycker att det är viktigt att skapa igenkänning, gästerna ska känna igen sig oavsett om de besöker hemsidan eller är på plats. Nöje, fart och upplevelser blev därför den röda tråden i vårt samarbete med Megazone.

Vi har fått en systerbyrå


Från vänster Edel Puntonet, VD på Jo Kommunikation, beachvolley-stjärnan Björn Berg, och Edvin From, grundare av Jo Kommunikation.

Mediabruset är större än någonsin, men känn lugnet. Vi ska ha ett nära samarbete med Umeås senaste mediaföretag Nalta Media.

Vår VD Edel och byråledare Edvin startar företaget tillsammans med beachvolly-stjärnan Björn Berg, som har lång erfarenhet från branschen. Nalta Media kommer att fokusera på digital annonsering, så kallad programmatic buying. Det är ett kraftfullt verktyg för att kunderna ska kunna nå ut till rätt personer på rätt sätt utan krångel. Visst låter det toppen?

Kom ihåg bara att ni måste träffa med rätt budskap också för att få bästa effekt. Därför kommer Nalta Media och vi på Jo kommunikation ha ett nära samarbete. Vi hjälper till med innehållet och Nalta Media ställer in platser, tid, datorer, mobiltelefoner och mycket mer för att skapa kampanjer som träffar rätt.

Här kan du läsa VK:s artikel om Nalta Media.